Китайската комунистическа партия използва метавселената, за да индоктринира хората в комунизма
Китайското комунистическо правителство не пощади метавселената и сега ще я използва като тренировъчна площадка за индоктриноране в комунизма.
Китайската комунистическа партия (ККП) е решена да създаде комунистическо образователно училище, използващо виртуална реалност, като лектори ще бъдат висши партийни служители. Китайската фирма за виртуална реалност „Mengke VR“ заяви, че ККП ще използва метавселената, за да индоктринира хората в комунизма, като провежда лекции и курсове по история, организира срещи и виртуални събития, и позволява на хората да откриват и изследват виртуални експонати.
Според „Daily Star UK“, метавселената на Пекин ще включва курсове като: „Великата нова ера – основни постижения на партията и страната от 18-ия национален конгрес на Комунистическата партия на Китай“ и „Кодексът за лидерство на Комунистическата партия на Китай“. Новостартираната метавселена ще се използва от най-доброто училище за обучение на кадети на ККП, наречено „Китайска академия за управление“.
Спонсорираната от държавата медия „South China Morning Post“ съобщи, че според говорител на Mengke VR, компанията „поддържа работата по изграждане на партията по гъвкав и мощен начин“, e обясниl, че типичното изграждане на VR партии „става доста скучно“. Ето защо в тяхната метавселена потребителите ще могат да се движат и да общуват, използвайки аудио и 3D виртуални тела на аватари, докато слушат разказвачи, които обсъждат „актуални горещи теми и знания“. Според него това е „маркетингова възможност“ от, която ККП се възползва.
Но това не е първият път, когато ККП използва метавселената, за да индоктринира хората в комунизма. Съобщава се, че през 2018 г. китайските власти са използвали VR, за да „укрепят вярността на кадрите“ към ККП, като изискват от тях да отговарят на въпроси, след като са гледали документален филм за комунистически герои.
Този нов VR проект идва на фона на репресиите на Пекин срещу компаниите за видеоигри по формата на по-строги нови закони, регулиращи както съдържанието на игрите, така и времето, през което децата и младите граждани имат право да играят.
Според „The Register“, ККП е „постигнала силно имплементиране на VR“ ето защо даже е инвестирала в тематични VR паркове. Китайски компании като „Tencent“, „Alibaba“ и „ByteDance“ изразяват огромно желание да участват в проекта на комунистическата партия, който според „Morgan Stanley“ може да достигне 8 трилиона долара.
Освен това „The Diplomat“ съобщи, че китайски фирми вече подават своите оферти във виртуални светове също толкова бързо, колкото компаниите в Силиконовата долина. Досега са подадени приблизително 16 000 заявления за търговски марки, свързани с метавселена. Междувременно „Alibaba“ инвестира в компании за разширена и виртуална реалност от 2016 г., докато „Baidu“ стартира своя VR свят „XiRang“. „ByteDance“ също показа интереса си към VR, като придоби производителя на VR слушалки „Pico“.
Що се отнася до китайските потребители, те изглеждат много отворени към виртуалната реалност. Всъщност социалното приложение „metaverse Zheli“ изпревари доминиращото приложение за социални мрежи, наречено „WeChat“, като най-изтегляно приложение в китайския „App Store“. Това особено привлече младите потребители, тъй като „WeChat“ се превърна в централизирана платформа както за бизнес, така и за удоволствие. По-младите хора копнееха за отделно пространство за свободно изразяване, което метавселената би могла да предложи. По същия начин, широко популярното приложение за социални мрежи на метавселена, наречено „Soul (душа)“, също предлага на потребителите възможност да се свързват чрез общи хобита и интереси. Това, което повечето потребители изглежда не разбират, обаче, е , че всички тези приложения се намират под стриктния контрол на китайското правителство.